Blogroll

30 Ağustos 2013 Cuma

HAFİF SALDIRI KEŞİF ARACI ''YUSUFÇUK''





3 yorum :

Adsız dedi ki...

Bu tasarım kanatçıklar birbirine çarpmadan havalanabilirmi merak ettim doğrusu:) Eline sağlık güzel olmuş

Tasarımım dedi ki...

Teşekkür ederim..Bu teknik benim yarattığım bir çözüm değil.Helikopter tasarımının emekleme döneminde denenen ilk çözümlerden bir tanesi.Hatıladığım kadarıyla nazilerin Flettner Fl 282 adlı bir modeli vardı,hatta ilk helikopter olarak anılacak ürün o bile olabilir hafızam beni yanıtlmıyorsa.Helikopter tasarımının başlarında en önemli problemlerden biri,aracın kendi etrafında dönmesini engeleyebilmek olmuş.Bildiğimiz kuyruk rotorlu modeller,gücünün bir kısmını gövdenin kendi etrafında dönmesini engellemek kullanır.Bu da ana rotordan ister istemez güç çalar,yani kaldırma verimi düşer.İşte ''Intermeshing rotor'' ya da ''synchropter'' denen çözüm bu soruna bulunan çözümlerden biri.Yani arka rotor kullanmadan birbirinin tersi istikamette dönen iki pal sayesinde,bütün güç ana pallere verilebilyor.Bunun bir ileri versiyonu bence ''Coaxial rotor''.Ayrıca ''tandem'' yerleşimde bir başka bakış açısı.

Tasarımım dedi ki...

''Flettner Fl 282'',''Kaman HH-43'' ve çok beğendiğim ''Kaman K-MAX' harici bu çözümü kullanan yok galiba.Neden olduğunu tam bilmemekle birlikte,açılı olarak konan ana pallerin kaldırma etkisi düşürdüğü ile ilgili bir yazı okuduğumu hatırlıyorum.Üç pal koyarak bu etkiyi azaltmayı denedim.Fizikte her getirinin bir de götürüsü oluyor.Demek ki sıkıntılı olduğu taraflar da var,belki de maliyeti çok yüksektir bilemiyorum.Çok şekil göründüğü ise bir gerçek.Umarım yardımcı olabilmişimdir.

Yorum Gönder